onsdag den 2. juli 2014

Sommer Status

Og hvordan går det så derude..... 

1. Roserne blomstrer på livet løs, de må ha' lidt kunstig vanding, for her er de fleste regnbyger gået forbi, uden at afgive meget vand
Hvaderdetnudenhedder -rosen
2. Buksbom (-bænken) gror, og er snart ved at ligne sit forbillede, buksbombænken på Sissinghurst

3. Salaten er ved at gro ud af mistbænken, selvom vi spiser og spiser og spiser - dejligt overflod

4. Gulerodsplanten fra sidste år er groet op i kirsebærtræet... som desværre kun har 2 kirsebær i år - men det er også kun et lille træ :-)

5. De dejlige Salvie under Magnolien er desværre snart afblomstrede - de har den smukkeste blå farve.

6. Den mørke Stjerneskærm i Staldvindue-beddet har formeret sig..... og det må den meget gerne blive ved med. De er så fine sammen med de lyserøde Torskemund, mørk Sankthansurt og de røde Salvie.......... græsplænen i baggrunden ønsker sig 20 mm regn :-)


Status:  Der er aldeles dejligt i haven

8 kommentarer:

  1. Ja det er dejligt at vi har så skønne haver og forstår at nyde dem. Skønne billeder fra din have :)

    SvarSlet
  2. Ja, det må jeg sige, du har det virkelig dejligt i haven. Flot opsats med kronen, den stå godt der i bedet:)
    Hvor ser salaten flot ud, det er skønt at være selforsynende - og det bliver du også engang i kirsebær. Jeg undrer mig over at fuglene ikke har nappet de to endnu.
    Buxbombænken er bare så flot - du har meget at nyde:o)

    SvarSlet
  3. Jeg kan ikke være mere enig.... det ser aldeles dejligt ud i din have.
    Sikke en overflot - og sikke et flor.
    Bænken er virkelig genial.... og godt tænkt. Jeg vidste ikke der var sådan én på Sissinghurst også.
    Mange sommer hilsner Susan

    SvarSlet
  4. Ja du har da helt ret, der ser godt nok dejligt ud i din have.
    Vi har heller ikke fået vand, så vi trænger virkeligt, vander en hel del, men det er ikke det samme.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  5. Ja der er dejligt og din bænk med buskbom er jeg helt forelsket i, flot ser den ud :-). Jeg har også set den på Sissinghurst, din bliver lige så flot :-), hilsen Margit

    SvarSlet
  6. Hej. Jo jo det ser virkelig flot ud, især dit bed med stjerneskærmene. Jeg synes, din have er meget frodig til trods for vandmanglen. Jeg håber der kommer nogle regnbyger forbi!
    Jeg er også imponeret over din buksbombænk. Det ser rigtig godt ud. Har det ikke taget lang tid at få buksbommen til at gro så tæt?

    SvarSlet
  7. Hej Sussi.JA !!! jeg synes også at der ser skønt ud i din have.
    Og hvor er den flot din buskbombænk.Er også vild med dine smukke mærke stjerneskærm.
    God weekend Jette

    SvarSlet
  8. Din have ser dejlig ud. Juli er en dejlig måned.
    Nej, jeg holder ikke ferie. Der er åben i butikken hver lørdag i hele juli. Det er først i august og september, jeg holder lidt ferie.
    Hav en dejlig weekend

    SvarSlet