tirsdag den 22. maj 2012

Creamery


Creamery, købt sidste sommer som en lille bitte lille plante - den har set sølle ud hele vinteren, jeg tror næsten at den havde hvide fluer da jeg købte den - og hver gang den fik et nyt blad, så krøllede det så underligt - jeg ville helst ikke smide den ud, og den har da også overlevet, er blevet lang og har mange blade nu.

men bladene krøller stadigvæk, og mange af dem får nogen aftegninger som kunne tyde på at planten mangler et eller andet mineral eller noget....
.....og hvad er det mon for noget tumult, der sker der nede ved rødderne?

Når den er færdig med at blomstre, tror jeg at jeg vil tage nogen skud og se om jeg kan få dem til at slå rod.... måske vil det så gå bedre i ny potte, ny jord og nyt rodsystem......Eller skal jeg mon bare opgi' ?

4 kommentarer:

  1. Dr. Sussi, I presume...

    Billedet, på min blog, er det jeg vil kalde et ''tandlægebillede''. Et af dem, der hænger i loftet!

    SvarSlet
  2. Frk. Anker - åh, selvfølgelig, jeg ville nu sætte mig i midten og folde siderne op omkring mig....hvis jeg havde noget Alice in Wonderland trylledrik :)

    SvarSlet
  3. Den er bare rigtig bedårende Sussi, men jeg må sige at det ikke er min stærke side med botanik, men jeg håber for dig at det lykkes .... den er RIGTIG sød :)

    SvarSlet