torsdag den 19. maj 2011

Tivoli inspiration

Jeg så dette dejlige bed i Tivoli i eftermiddag - tulipanerne blomstrer på sidste vers - men jeg var alligevel betaget af farverne. Nu pynser jeg på hvor jeg mon kan finde plads til sådan et lille bed .......

måske kan jeg sætte løgene og forglemmigej'erne i en stor balje..... måske endda prikke hul i bunden af mit fine runde zinkbadekar (jeg bader jo nok ikke i det alligevel) - godt der er et halvt årstid til tulipanerne skal plantes (og hvad mon de hedder)... der er meget at gå og fundere på :-)

Hvis man ikke rigtig kan se det på mine billeder så er det Tulipaner i to farver(lyserød/fersken/koral-nuancer) - lyserøde Akelejer, hvide og lyserøde forglemmigej - og så de der klokkestængler i en mørk og en hvid udgave, jeg kan ikke lige huske hvad de hedder.


Ohhh, det var mums for øjnene Og forresten, god Store Bededagsferie !

5 kommentarer:

  1. tak i lige måde
    og god idé med huller i baljen, det tror jeg du vil få glæde af

    Knus

    SvarSlet
  2. Nååå, dem der....hm...man kan vel opsøge gartneren o g spørge...

    SvarSlet
  3. Kunne det være "Apricot Beauty"?http://www.google.dk/search?q=apricot+beauty&hl=da&prmd=ivns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=wP3VTcqcCcrtOdrj4bUH&sqi=2&ved=0CD4QsAQ&biw=1440&bih=742

    SvarSlet
  4. Dejlig sammensætning. Skønt, at tivoli er mere end bare forlystelserne! God bededagsferie til dig også.

    SvarSlet
  5. Hej Sussi! Jeg mener de er en art Frittilaria. Claus Dalby viser en gul på dette link http://www.clausdalby.dk/2011/03/kender-i-den.html.
    Det er en rigtig sød kombination med de lyserøde forglemmigej sammen med tulipanerne- det skal jeg altså også huske. I Tivoli har de næsten altid været gode til at lave fine forårsbede, men det er vel lige før de rydder dem nu for at plante sommerblomster? Jeg må snart derind!
    Også rigtig god Store Bededagsferie til dig:)

    SvarSlet