fredag den 15. april 2011

Konfirmationer

Det er ved at være konfirmationstid, man kan se det i forretningerne hvor der er gang i de hvide rober og sko - parat til dagen hvor de træder ind i de voksnes rækker, nåhr ja, mere eller mindre. Min konfirmation markerede ikke rigtig dagen hvor jeg blev voksen, jeg fik, som alle andre, fine gaver; en hvid kuffert, 2 nylon natkjoler et par dametasker osv osv, lutter dameting. Jeg tror måske der skete et skift i ungdomskulturen i de år, hverken jeg eller klassekammeraterne havde tænkt os, at vi nu skulle være damer - vi ville hellere være hippier. Jeg husker ingen større begejstring over mine gaver, bortset fra kontanterne, som kunne omsættes i en grammofon, oh, salig lykke... så kunne jeg høre Rolling Stones hver eftermiddag - og i ny og næ "The sun aint gonna shine anymore" når ungdomsskole festen ikke havde haft det ønskede forløb... God fornøjelse unge mennesker, det er ikke kun slemt at være 14, såvidt jeg husker, var det ind imellem ganske OK.

3 kommentarer:

  1. Smiler….
    Rigtig skønt indlæg.
    Tænker lige på min egen konfirmation i 1959.
    Min kjole kostede 29,95- men jeg syntes at jeg lignede ”en prinsesse”
    Samlet pengegave ca. 200,00 , et armbåndsur, et vedhæng til mit sølvarmbånd og en salmebog.
    -den ene var jeg barn - dagen efter min konfirmation var jeg ”voksen”- ( det troede jeg)
    Skal til konfirmation d. 30.04. ved et af mine børnebørn.
    God week-end.
    /Hanne Bente

    SvarSlet
  2. Påskeparade : Først fra i morgen !! kl 15 og 17

    SvarSlet
  3. Ja det var en stor dag - konfirmationen ;o)
    Men synes ikke helt at jeg dengang var parat til at træde i de voksnes rækker og så lige fra den ene dag til den anden ;o)
    Håber du har fået arrangeret dine fine påske sager og at du får en skøn påske - klem Tina

    SvarSlet