mandag den 21. februar 2011

borettana løg

Uhmmm, weekenden bød på ovnbagte rodfrugter og borettana løg, det er min vinter livret.
Jeg kan ikke huske at jeg har set borettana løgene i min dagligvarebutik før, men jeg har vel bare ikke lagt mærke til dem. Jeg har deriomod købt dem syltede på glas flere gange, uh, de er lækre. Kan man mon dyrke de skønne løg herhjemme, jeg så at man kan købe frø på nettet - i Sverige, så det burde vel kunne lade sig gøre her også ????, nogen der har erfaringer på området?

7 kommentarer:

  1. Hej Sussi

    MUMS... det lyder lækkert. Vi skal have rodfrugtemos til aften. Af og til gratinerer jeg det også. Det er godt.
    Vedr. Løgene, kan de så ikke sættes i jorden som hvidløg?
    Jeg forstår godt din undren vedr. kirkestager (min blog) En del klostre i Frankrig og Belgien bliver lukket. Der bliver tingene så solgt ud. Nogle stager kommer også fra private hjem, og selv i de sydtyske kirker har jeg stager som den på billederne.
    Det samme er gældende for de gamle madonnafigurer :-)

    Hav en dejlig mandag
    Birgitte

    SvarSlet
  2. Hej du

    Håber du nyder fridagene..

    Aner intet om løg-fiduser, men dekorativt er det !

    Knus

    SvarSlet
  3. Njam njam, lyder SKØNT :)....ja, sidder jo lige frem og bliver sulten.

    Go´aften :)

    Iben

    SvarSlet
  4. Jeg har aldrig hørt om de løg, men tiden indbyder lige til den slags lune retter med rodfrugter. Dejlig varme-mad... ;-)

    SvarSlet
  5. Sådanne løg har jeg aldrig hørt om. Hvordan smager de i forhold til alm. løg ?

    SvarSlet
  6. jeg synes at de smager mildere end de fleste løg, men jeg har kun smagt dem syltede og nu ovnbagt - og bagt, der bliver løg jo søde og mildere.

    SvarSlet