torsdag den 26. august 2010

Pang farver og bling bling

Jeg har sådan et lidt dobbelt forhold til Georginer 
Jeg synes mange af dem er kedelige (nok pga forældrenes Georginer, der efterhånden havde samme farve alle sammen). 
Nogen af dem er altfor prangende.
Er de ikke også så høje, at de vil blive blæst helt omkuld ved den første sommervind?
Det er frygteligt besværligt at de skal tages op når der kommer frost, og sættes ned igen til foråret.
Hvor har man i en moderne bolig et sted der er koldt/varmt nok til vinteropbevaring. 
Når man sætter dem i vand bliver de hurtigt slimede og lugter af sure tæer.... 

MEN, jeg synes mere og mere at jeg føler trang til at eje egne Georginer, jeg tror at jeg vil prøve, om jeg kan dyrke dem i krukker til næste år, helst nogen af de helt enkle og mørke, tror jeg, og overlever de ikke vinteren, så pyt...

På den anden side, i Magasin købte jeg 2 bundter til 20 kr. stykket (billedet af de to slags herover), og til den pris har jeg nok råd til at slukke min Georgine-tørst. Og denne brogede sag, er da flot, selvom den ensfarvede nok er mere stilig.

A pro pos brogede sager, så se lige mit nye net:
Det skal med til Sofiero i morgen, måske findes der noget at købe dér, som man ikke kan undvære, og så er det godt at have en "lille" pose. 
Parat til shopping -bling -bling.  Uh, jeg glæder mig - bare svenskerne nu kan forstå hvad vi siger :)

5 kommentarer:

  1. RIGTIG GOD TUR, det lyder rigtig spændende, har aldrig været der, håber du vil skrive lidt om det engang :)
    Iben.

    SvarSlet
  2. Jaaaaa.... det bliver skøøønt.... Jeg er klar !!

    Glæder mig til vi ses og til alt det vi skal opleve...

    Fint net - det skal nok blive fyldt ,;o)

    Nu vil jeg gå i seng så jeg kan være frisk til i morgen..

    Knus knus

    SvarSlet
  3. Rigtig god tur til Sofiero. Mon ikke du kan finde noget fint at komme i tasken... ;-)

    SvarSlet
  4. Hoppas att turen till Sverige blev lyckad - jag är säker på att svenskarna förstod dig alldeles utmärkt... ;-)

    Vilken underbar humla/bi nedan! En riktigt "bli-glad-av"-present!

    Ah, sååå många bloggar visar förföriska bilder från Honning och Flora... jag känner att jag en dag bara måste ta mig dit... !

    Kram, Helena, The Swenglish Home

    SvarSlet
  5. Ha en mase god tur.) Takker for hilsen hos meg, godt å være til nytte:) Jeg har selv god nytte av bloggeverdenen, og det er så flotte mennnesker som deler av med sine tips og ideer:)
    Jeg skulle gjerne dratt en tur til honning og flora... Men de to ganger jeg har vært i danmark i år, så er det et stykke unna... skal en tur til om et par uker, men også litt langt unna... Men en gang...
    Så flott blogg du ser ut til å ha, jeg skal på jobb i natt, og blir det stille skal jeg ta meg tid til å bli mer kjent med din blogg, gleder meg til det:) Klem

    SvarSlet